top of page

Kas Sinu sotsiaalmeedia on uueks töökohaks valmis?

  • Writer: Maarit Rei
    Maarit Rei
  • Sep 8
  • 1 min read

Updated: Sep 9

Tööle kandideerimisel ootavad tööandjad CV-d ning mõnikord ka kaaskirja ja/või motivatsioonikirja. Just need kandideerimisdokumendid annavad tööandjale esmase ülevaate kvalifikatsioonist, varasemast kogemusest ja oskustest. Kuid nendega asi ei piirdu - üha enam kasutavad tööandjad informatsiooni kogumiseks ka sotsiaalmeediat (Facebook, Instagram, Tiktok, otsingumootor). Kui ühest küljest võib sotsiaalmeedia tugevdada võimalusi tööturul, siis teisest küljest võib see töötada ka vastupidiselt ehk võimalusi tööturul hoopiski vähendada. Enne kandideerimisi tasub just sellel samal põhjusel vaadata kriitilise pilguga üle oma sotsiaalmeedia kontod ning küsida "Millise mulje need minust jätavad?"


Enne kandideerimist vaata üle need 4 olulist punkti


1. Sotsiaalmeedia privaatsusseaded

Alusta sellest, et vaatad üle, mis on avalik ja mis mitte. Otsusta teadlikult, mida tööandjale nähtavaks jätad.


2. Vanad postitused

Vaata üle, kas vanad postitused (nt kooliajast) võivad tänases kontekstis jätta Sinust vale mulje.


3. Tag-id

Vaata üle pildid, millele oled märgitud. Vajadusel eemalda märgistus või peida foto.


3. Meeldimised/jagamised

Vaata üle, mida oled avalikult laikinud või jaganud -  need võivad anda tööandjale vihjeid Sinu väärtuste ja hoiakute kohta.

Tööle kandideerimisel on kandideerimisdokumendid küll olulised, kuid ka sotsiaalmeedia kuvand mängib siinkohal olulist rolli. Just sellel põhjusel tasub võtta fookusesse ka sotsiaalmeedia kuvand ja teha teadlikult seda puudutavaid otsuseid.

 
 
 

Comments


bottom of page